Friday, June 18, 2010

Perpisahan........

Andai aku pergi dulu
Terimalah dengan reda
Antara kita tiada jodoh lagi
Cinta kita tak mungkin kan bersatu.

Andai aku pergi dulu
Janganlah kau lupakan diri ini
Janganlah kau buang diri ini

Andai bintang bisa berbicara
Andai bulan bisa berkata
Akan ku rayu bulan dan bintang
Hanya untuk sampaikan kasih dan cintaku padamu
Akan ku rayu bulan dan bintang
Hanya untuk sampaikan rinduku padamu

Andai diri ini kau rindui
Pandanglah bulan dan bintang di atasmu
Laungkan pada bulan dan bintang
kau rindukan aku
Kau kasihkan aku
Akan ku sambut launganmu dengan titisan-titisan airmataku..
Pandanglah bulan dan bintang
Kau akan tahu
Aku juga begitu.......

.....................................................................................

Perpisahan
Terjadi tatkala hati menjadi satu
Berlaku tatkala diri sudah mula kasih akan dirimu.

Mengapa perpisahan terjadi antara kitaa
Perpisahan yang tak dirancang antara kita
Perpisahan untuk selamanya.

Bukan niatku untuk mengabaikan takdir
Bukan jua niatku untuk menyalahkan takdir.

Tapi aku keliru dan aku kecewa
Kenapa ini semua perlu terjadi
Tatkala kita sudah saling mengenali
tatkala kita sudah saling menyayangi
Tatkala kita sudah mengenal erti cinta sebenar.

Sungguh payah untukku terima semua ini
Baru semalam ku rasa kita saling berkasih
Tapi hari ini ku lihat perpisahan ini.

Hendak ku butakan mata, pekakkan telinga..
Tidak ingin rasanya ku lihat dan dengar perpisahan ini
Namun ku tak mampu
Kerna walau diri ini
Buta dan tak bisa mendengar
Namun hati ini tetap bisa melihat
Tetap bisa mendengar
Kerana hati ini
Sentiasa ada kamu MENEMANI..........

No comments:

Post a Comment